1. Postanowienia ogólne

    • Przedmiotem niniejszego regulaminu jest określenie warunków korzystania z serwisu internetowego zdrowakarola.pl w tym m.in. sposób złożenia zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży, formy dostawy i płatności dostępne w serwisie, procedura odstąpienia od umowy, czy postępowanie reklamacyjne,
    • Właścicielem serwisu internetowego zdrowakarola.pl jest Zdrowa Karola - Karolina Jarosińska:
      • z siedzibą w Krakowie przy ul. Dąbskiej 24/55 31-572 Kraków, posiadającą:  NIP 6751811564, REGON 541241383
      • miejscem pełniącym biuro obsługi klienta w Krakowie przy ul. Dąbskiej 24/55 31-572 Kraków
      • adres e- mail: sklep@zdrowakarola.pl – jego właściciel
      • jest również administratorem danych osobowych oraz administratorem technicznym i merytorycznym

  2. Definicje

    • Użytkownik/Usługobiorca – osoba fizyczna która ukończyła 18 lat i posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę z Serwisem internetowym
    • Konsument – art. 221 KC: osoba fizyczna dokonująca z Serwisem internetowym czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
    • Umowa zawarta na odległość – oznacza umowę zawartą pomiędzy Serwisem internetowym a Użytkownikiem w ramach zorganizowanej procedury systemu zawierania umów na odległość, bez konieczności uczestnictwa obu stron umowy w jednym miejscu i czasie, zawartej za pomocą jednego lub większej liczby środków niezbędnych do porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie
    • Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy (Klienta) za pośrednictwem niniejszego Serwisu internetowego
    • Ustawa o prawach Konsumenta, ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta (dziennik ustaw z roku 2014 pozycja 827 z późniejszymi zmianami)

  3. Umowa świadczenia usług

    • Dla dokonania zawarcia ważnej i wiążącej strony Umowy Klient dokonuje wyboru zgodnie z wyświetloną ofertą Serwisu internetowego określając ilość Towaru/Usługi jaką zamierza nabyć oraz w razie takiej możliwości wskazując cechy zamawianego Produktu oraz odpowiednio jego specyfikację. Łącznie z wyborem Towaru/Usługi, Klient wypełnia internetowy formularz zamówienia, wskazując w nim dane niezbędne do realizacji zamówienia przez Serwis takie jak na przykład ilości, miejsce oraz formy płatności, w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty i informacje dostępne na stronie oraz zawarte w niniejszym Regulaminie
    • Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Serwis przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu zamówienia stanowiące równocześnie jego potwierdzenie. Z chwilą otrzymania wiadomości przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy
    • Wiadomość podsumowująca i potwierdzająca zamówienie zawiera wszystkie wcześniej ustalone warunki umowy, a w szczególności ilość oraz rodzaj zamówionego Towaru/Usługi, jego specyfikację w przypadku zamówienia Towarów/Usług o indywidualnych właściwościach określonych przez Klienta Serwisu internetowego, całkowitą cenę do zapłaty (określoną w polskich złotych) wraz wysokością przyznanych rabatów (o ile dotyczy)
    • W przypadku posiadania przez Klienta większej ilości rabatów pochodzących z kilku źródeł/promocji podlegają one łączeniu/sumowaniu tylko w sytuacji gdy jest to wyraźnie określone w Regulaminie promocji. W przypadku braku zapisu co do sposobu łączenia różnych promocji/rabatów można wybrać tylko jeden rabat (jedną promocję) przy danym zakupie

  4. Postępowanie reklamacyjne

    • 1. Reklamacje mogą być zgłaszane za pośrednictwem dedykowanego adresu email: zdrowa.karola@gmail.com
    • 2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej: a) oznaczenie Klienta zgłaszającego reklamacje (email, dane umożliwiające jego identyfikację w Serwisie), b) wskazanie okoliczności będących podstawą do reklamacji, c) wskazanie oczekiwanego sposobu załatwienia sprawy.
    • 3. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 (czternastu) dni od dnia doręczenia zgłoszenia reklamacyjnego. Jeżeli zgłoszenie nie zawiera danych wskazanych w ust. 2 powyżej lub dla rozpatrzenia reklamacji niezbędne są dodatkowe dane Sprzedawca zwróci się do Klienta nie później niż w przeciągu 5 (pięciu) dni od dnia zgłoszenia, o jego uzupełnienie. 4. Sprzedawca udziela odpowiedzi, co do sposobu załatwienia reklamacji na adres poczty email Klienta lub inny adres elektroniczny podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
  5. Odstąpienie od umowy Konsumenta

    • 1. Klient ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia, bez podania przyczyny.
    • 2. Do zachowania terminu do odstąpienia wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu na adres email zdrowa.karola@gmail.com
    • 3. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie oświadczenia. Oświadczenie może być złożone w dowolnej formie np. poprzez pisemne oświadczenie wysłane na adres Sprzedawcy wskazany w §1 lub też elektronicznie za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronach Serwisu.
    • 4. Sprzedawca niezwłocznie nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności z wyłączeniem kosztów przesyłki zwrotu.
    • 5. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient. Jeśli przyjęty sposób zapłaty będzie utrudniony lub niemożliwy, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu uzgodnienia innego sposobu zwrotu, co nie będzie wiązać się dla Klienta z żadnymi kosztami.
    • 6. Klient może wyrazić zgodę na wykonanie umowy sprzedaży przed upływem 14 dni od zawarcia umowy oświadczając, że został poinformowany o utracie prawa odstąpienia od umowy zgodnie z ustawą konsumencką.
    • 7. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta, w odniesieniu do umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  6. Metody płatności i wysyłka

    • Zapłata – przelew na numer konta bankowego
    • Płatność elektroniczna kartą kredytową (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro), BLIK lub przelewem internetowym bankowości elektronicznej za pośrednictwem serwisu płatności internetowych Przelewy24
    • Serwis dokumentuje sprzedaż Towaru/Usługi fakturą VAT. Dowód zakupu w postaci faktury VAT jest dostarczany Klientowi. Na wszystkie zamówione Towary/Usługi w Serwisie internetowym Serwis ma możliwość wystawienia faktury VAT
  7. Wysyłka 

    • Produkty cyfrowe są dostarczane na adres e-mail podany w zamówieniu, od razu po dokonaniu płatności. Nie jest to związane z ponoszeniem dodatkowej opłaty w Sklepie.
    • Konsultacje i indywidualna współpraca dietetyczna odbywają się w formie spotkania online lub na jednej z wybranych platform: Instagram, Telegram, WhatsApp. Po dokonaniu płatności sprzedawca podejmuje kontakt w przeciągu 1 dnia roboczego o ustalenie dalszych kroków. 
  8. Dane osobowe i pliki cookies

    • Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej w Serwisie informatycznym
  9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

    • Usługodawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu
    • Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
      • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży
      • zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą
      • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów
    • Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubownie.uokik.gov.pl
    • Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/ Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług

  10. Postanowienia końcowe

    • Umowy zawierane poprzez Serwis internetowy zawierane są w języku polskim
    • Usługodawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy
    • W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.